Ο «ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΜΑΕ»-Αναπτυξιακός Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης υπέγραψε με το Δήμο Ηρακλείου προγραμματική σύμβαση με αντικείμενο την επικαιροποίηση των μελετών για το 9ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου. Συγκεκριμένα, ο «ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΜΑΕ» -ως αναπτυξιακός βραχίονας του Δήμου Ηρακλείου- στο πλαίσιο της προγραμματικής σύμβασης, αναλαμβάνει τη τεχνική υποστήριξη της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων και Μελετών του Δήμου με προσωπικό και μέσα για την υλοποίηση των ακόλουθων ενέργειων, υπηρεσιών και μελετών:
- Σύνταξη τευχών δημοπράτησης για τις εργασίες που αφορούν την Αρχιτεκτονική μελέτη του κτιρίου
- Στατική μελέτη νέας πτέρυγας και ενίσχυσης υφιστάμενου κτιρίου κατασκευής το 1953
- Μελέτη Η/Μ εγκαταστάσεων
- Σύνταξη ΣΑΥ/ΦΑΥ
- Σύνταξη Τευχών Δημοπράτησης για τη στατική μελέτη και τη μελέτη Η/Μ
- Άδεια Δόμησης για την κατασκευή του έργου.
Το 9ο Δημοτικό Σχολείο αποτελούταν αρχικά από ένα κτίριο κατασκευής του 1953 (κτίριο Α) με επιφάνεια 403 τ.μ., ενώ το 2005 κατασκευάστηκε η νέα πτέρυγα (κτίριο Β) επιφάνειας 861 τ.μ. Το 2013 εκπονήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων το κτιριολογικό πρόγραμμα που αφορούσε το 9ο Δημοτικό Σχολείο. Σύμφωνα με αυτό κρίνεται επιτακτική η ανέγερση μιας νέας πτέρυγας (κτίριο Γ) συνολικής επιφάνειας 1143 τ.μ., προκειμένου να καλυφθούν οι κτιριολογικές ανάγκες για τη δυναμικότητα του δημοτικού σχολείου (δυναμικότητα 300 μαθητές).
Η αναγκαιότητα υλοποίησής του έργου εδράζεται στην επιτακτική ανάγκη να αποκτήσουν όλοι οι μαθητές του Ηρακλείου αξιοπρεπή σχολική στέγη. Η περιοχή του Μασταμπά είναι από τις πλέον πυκνό-κατοικημένες περιοχές του Ηρακλείου, κατά συνέπεια υπάρχει μεγάλη ανάγκη για την εξυπηρέτηση των μαθητών στην εν λόγω περιοχή.
Ο «ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΜΑΕ» στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του αναλαμβάνει τη συνεργατική εκτέλεση, από κοινού με τον Δήμο Ηρακλείου, διαφόρων πολιτικών του Δήμου. Αυτή η υποστήριξη γίνεται μέσω της ανάθεσης της διοικητικής και τεχνικής υποστήριξης στην υλοποίηση αυτοδιοικητικών αρμοδιοτήτων και την από κοινού εφαρμογή της αναπτυξιακής πολιτικής του προς όφελος της τοπικής κοινωνίας.